assalamualaikum..kpd para readers skalian..

Saturday 18 June 2011

dasyatnya doa!!

Assalamualaikum!!erm!!alhamdulilah ade gak idea na update a new post kat snie!! smuenye ilham dtg dri Allah swt..ok.now kite truss ke big title!!mari kite korek sgle bnde yg ade pde big title kte nie ok??jom bace!!SELAMAT MEMBACA!!
RAHSIA DASYATNYA DOA
    Mungkin ada di antara kita yg menggangap doa itu remeh,padahal doa memiliki potensi yg besar bagi mngubah sgle-glenye. ia mampu mengubah sesuatu yg tidak mungkin,menjadi mungkin. berdoa kpd Allah bereerti meminta sesuatu drpdnya kerana Allah memiliki sgle-glenye.apabila Allah berkenan mngabulkan sesuatu doa,sglenye menjadi mudah seperti membalikkan tapak tgn.ALLAH maha berkuasa mngabulkan doa sesiapa shje yg memohon daripadanya di mana sahaja dan pada bile-bile masa.
    Oleh sebab itu percayalah,doa itu pasti memberikan manfaat bagi sesiapa sahaja.org yg berdoa tidak penah rugi.malah.doa itu dapat mewujudkan sesuatu yg luar biase.

    Apakah rahsia doa? kta dapat memahaminya apabila kita mngetahui terlebih dahulu apakah manfaat doa.Antara manfaat doa adalah seperti berikut:
1.doa itu ibadah krana ia adalh perintah dari  Allah!
2.doa adalah intipati ibadah.ibadah yg tidak diiringi doa umpama buah xde isi
3.doa itu mulia disisi Allah krana ia menunjukkan sifat hamba dalam diri
4.doa dapat mngubah takdir yg buruk mnjadi baik apabila Allah berkenan mngubahnya
5.doa adalah senjata yg ampuh ataupun mujarab bg org org beriman

    Lima keistimewaan doa di atas sapat mewujudkan kedasyatan atau pun kejaiban doa. apalagi apabila doa itu diucapkan oleh org tertentu yg mnjadikan doa itu cepat terkabul.doa sepeti itu terus menembus langit dan smpai ke Arasy.maksudnya Allah segera mengabulkan. dlm doa para nabi dan org yg soleh,doa org tua utk anaknya dan doa org yg teraniaya.ade smbungannye!!di title!dasyatnya doa ibu!!sebab salah satu doa yg cepat termakbul!adelah doa seorg ibu utk anak2nya!jom bce tajuk seterusnye lak!!




No comments:

Post a Comment

selalu de dlm hati!!

ALLAH

NABI MUHAMMAD S.A.W

ABAH SARA

IBU SARAH

ZATIEY

DIRI SYE SENDIRI

SYERAH

UMAR

FOLLOWERS SYE..

BAKAL ZAUJ SYE